terça-feira, 19 de agosto de 2014

As terras dos Elfos


(link)
-
Ao reler O Senhor dos Anéis, de Tolkien, no volume da Irmandade do Anel, (re)descobri esta frase que muito me agradou:  «Much evil must befall a country before it wholly forgets the Elves, if once they dwelt there»:

'To the end of the journey – in the end,' said Gandalf. 'We cannot look too far ahead. Let us be glad that the first stage is safely over. I think we will rest here, not only today but tonight as well. There is a wholesome air about Hollin. Much evil must befall a country before it wholly forgets the Elves, if once they dwelt there.'
'That is true,' said Legolas. `But the Elves of this land were of a race strange to us of the silvan folk, and the trees and the grass do not now remember them: Only I hear the stones lament them: deep they delved us, fair they wrought us, high they builded us; but they are gone. They are gone. They sought the Havens long ago.'

E eu fiquei a pensar que se há terra em Portugal onde eu acreditaria que teriam existido elfos, onde as árvores e as pedras ainda cantassem a sua presença, seria na serra de Sintra. Conhecem outros?

4 comentários:

Presépio no Canal disse...

Bem regressada! E em grande! ;-)
Sintra, sem dúvida. E talvez a Fraga da Pena, para os lados de Arganil...
Beijinhos! :-)

Margarida Elias disse...

Olá Sandra!! Tenho de ir a esse lugar... Beijinhos! :)

ana disse...

Margarida,
Estive na Serra de Sintra esta paisagem levou-me até lá.
Beijinhos e bom regresso. :))

Margarida Elias disse...

Ana - É sempre um bom passeio! Beijinhos!